آشنایی با استندهای نمایش محصول
استند نمایش محصول (Display Stand) در زبان فارسی با نامهای استند یا استند محصول نیز شناخته میشود. استندهای نمایش محصول برای جلب توجه و علاقه بیشتر مشتریان در فروشگاهها مورد استفاده قرار میگیرند و تاثیر فراوانی در ماندگاری نام محصول در ذهن مشتریان دارند. استندها معمولا در مکانهایی مورد استفاده قرار میگیرند که چند تنوع از یک نوع کالا در یک فروشگاه وجود دارد. البته امروزه استندها علاوه بر کمک به نمایش بهتر و فروش بیشتر محصولات، نشانگر اعتبار و جایگاه برندها در نقطههای فروش نیز هستند.

استند ایستاده MDF برند پنتر
استندهای نمایش محصول بسته به ابعاد، کاربرد و مواد اولیه مورد استفاده، دستهبندیهای متفاوتی دارند. از نظر ابعاد، استندها را میتوان به دو دسته استند رومیزی (Counter-top Display Stand) و استند ایستاده (Wall Display Stand) تقسیمبندی کرد و با توجه به وزن و سایز محصولات میتوان از مواد اولیه مختلفی مانند مقوا (Card Board)، چوب (Wood)، آکریلیک (Acrylic)، فلز (Metal) و … استفاده نمود.
استند رومیزی (Countertop Display Stand)
استندهای رومیزی معمولا سایز کوچکتری به نسبت استندهای ایستاده دارند و فضای کمتری را در فروشگاهها اشغال میکنند و اغلب زمانی مورد استفاده قرار میگیرند که سایز محصولات کوچک و تنوع کالا کم باشد و یا به عنوان جایگاهی برای قرارگیری تستر محصولات مورد استفاده قرار میگیرند. این دسته از استندها به دلیل قرارگیری بر روی کانتر، در ارتفاع مناسبی از سطح ید مشتری قرار گرفته و احتمال دیده شدن بیشتر محصولات را فراهم میکنند.
استند ایستاده (Wall Display Stand)
استندهای ایستاده در فروشگاهها بیشتر برای نمایش خانواده محصولات یک برند مورد استفاده قرار میگیرند. در این دسته از استندها مشتری به راحتی میتواند تمام محصولات یک برند را شناسایی کرده و محصول مور نیاز خود را از میان محصولات برند، به راحتی انتخاب نماید. استندهای ایستاده به نسبت استندهای رومیزی ابعاد بزرگتری دارند.
استندهای ایستاده خود به دسته بندیهای مختلفی چون استند فلور، استند آرشیپل، استند پالت و … تقسیمبندی میشوند که بر اساس فضای در دسترس فروشگاه قابل طراحی و اجرا میباشند.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.