چرا استند های شما اثربخشی لازم را ندارند و برای حل این مشکل چه باید کرد؟

استند، استند آرایشی، استند بهداشتی،استندشیرآلات،استند مسواک،استند خمیردندان، استند عطر،استند روغن موتور، استند مکمل سوخت،استند فروشگاهی،استند خرده فروشی،استند لوازم خانگی، استند صابون، استند گل، استند پفک

اساساً قفسه های نمایش یا همان استندهای نمایش محصول در هر مرکز خریدی با ایجاد جلب توجه به محصولات داخل آن ها به خریداران این فرصت را می‌دهند تا آن محصول را مشاهده و یا لمس کنند تا بتوانند آسانتر در فرآیند رفتار خرید خود تصمیم گیری کنند.

استندها با هدایت رفتار خرید مشتری باعث افزایش فروش می‌شوند، اما گاهاً برخی از این استندها به دلایل مختلفی ممکن است کنترل رفتار مشتریان را به خوبی انجام ندهند و ما را از هدف اصلی مان  در استفاده از استند نمایش محصول دور کنند.

علل عدم اثربخش بودن یک استند

این علل چندان پیچیده نیست. تمامی این علت ها را ما در فرآیند طراحی تا اجرای استند و بررسی رفتار خرید مشتریان در مراکز خرید متوجه شده ایم. این دلایل را می توان ساده و مختصر به شرح زیر مطرح کرد:

موارد زائد در استند

ممکن است شما چیزهای اضافی در داخل استند خود داشته باشید.

این بدین معنی است که افزایش جزئیات بیش از حد به یک استند باعث پرت شدن حواس خریدار و دور شدن از هدف اصلی می شود.

همیشه ساده سازی کارها در رسیدن به هدف موثرتر خواهد بود. همواره یک نقطه کانونی برای استند نمایش محصول خود داشته باشید به عنوان مثال اگر استند شما در یک فروشگاه لوازم الکترونیک قرار می‌گیرد. محصول مورد نظرتان مانند تلفن و یا هر موردی که برای نمایش آن از استند استفاده می کنید را به عنوان مرکز اصلی قرار دهید و موارد مکمل مانند شارژر و غیره را در زیر یا اطراف آن ها قرار دهید. به طور کلی محصولاتی که بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد باید نقاط برجسته‌ای در استند شما داشته باشند.

عدم تنوع بصری استند

احتمالاً استند شما فاقد تنوع بصری است.

مشتریانی که وارد هر مرکز خریدی  می شوند، سریع نظرشان جلب چیزهایی می شود که در جایگاهی برجسته و متمایزی قرار دارند. بنابراین شکل ظاهری استند بسیار مهم است. تاثیری که تصاویر چند بعدی بر احساسات و رفتار افراد می‌گذارد از تاثیر تصاویر یک بعدی بسیار بیشتر می باشد. بنابر این توجه به عمق و ارتفاع استند برای برجسته نشان داده شدن در میان سایر موارد فروش بسیار مهم می باشد. به عنوان مثال برای برجسته کردن بعد های استند یا قفسه های نمایش محصول تان می توانید از آویز های مخصوص استفاده کنید. این آویزها در زوایای مختلف یک استند قابلیت نصب دارند. حتماً شما هم این استندها را در فروشگاه های مختلف دیده اید به عنوان مثال در یک استند وسایل و ملزومات شنا این آویزها قرار دارند.

عدم نشان دادن ارزش محصول

ممکن است استند شما ارزش محصولتان را نشان نمی دهد.

معمولاً آنچه که در ابتدا نظر مردم را جلب می کند همواره ظاهر است. چنانچه محصول بسیار ارزشمندی داشته باشید که قیمت بالایی دارد ولی آن را در داخل یک استند نامناسب قرار دهید طوری که جلوه محصول شما را کاهش دهد و باعث ‌شود که ارزش محصول شما پایین آید. این استند خود در ابتدا باعث دوری مشتریان از محصول اصلی می شود. برای محصولات گرانقیمت و ارزشمند حتماً از استند های لوکس تر با نور کافی استفاده کنید.به طوری که با تابیدن نور بر روی آن در استند نمایش محصول از بقیه کالاها متمایز و خاص به نظر آید.  با این کار هم یک حس زیبا در استند به وجود می‌آید و هم فضای جالبی را در داخل فروشگاه فراهم می کند .

پیچیدگی طراحی در اجرا

 

طراحی استند

ممکن است طراحی استند شما پیچیده باشد و به مشکلات آن در اجرا توجه نشده است.

گاهی در طراحی استند یک طرح بسیار ایده آل است، اما واقعاً بسیار پیچیده است و یا اجرای آن دشوار می باشد. در این موارد اثربخشی بسیار کاهش می یابد. به عنوان مثال ممکن است بخواهید چند نمایش گر در اطراف استند خود قرار دهید. برای این نمایشگرها کابل های الکتریکی لازم دارید که باید از وسط استند عبور کند که این به زیبایی استند شما لطمه می زند و در نتیجه ممکن است مجبور شوید چند کابل کشی انجام دهید که کل ظاهر استند شما را به زیر سوال ببرد. بهترین کار این است که این طراحی پیچیده را تغییر دهید و یک طراحی جدید انجام دهید که تعداد نمایشگرها را کم کرده تا مجبور نشوید که زیبایی ظاهری استند را از بین ببرید. در اینگونه موارد مشاوران ما در فیت برای راهنمایی و کمک به شما در ایجاد یک طرح ایده آل برای اجرا در خدمت شما هستند.