هر آنچه که در مورد استند و هدف آن نمی دانید

اهداف استفاده از ابزارهای تبلیغاتی

شاید برای بسیاری از شما پیش آمده که لیستی برای خرید خود آماده کرده اید. به فروشگاه رفته اید و هنگام خروج به این فکر می کنید که چند موردی در سبد خریدتان وجود دارد که در لیست نبوده است. تعجب نکنید این موضوع برای بسیاری از ما اتفاق افتاده است و آن نتیجه تاثیر ابزارهای  تبلیغاتی در مراکز خرید است. استندهای نمایش محصول بخشی از این ابزارها هستند.

هدف کلی استفاده از این ابزارهای تبلیغاتی ترغیب مشتریان به خرید، کمک به یادآوری دیگر تبلیغات رسانه ای است.

اهداف این ابزارهای تبلیغاتی را به شرح زیر می توان مطرح کرد :

۱. ترغیب مشتریان به خرید

۲. کمک به یادآوری تبلیغات رسانه ای

۳. اطلاع رسانی جهت رویدادهای جدید

۴. معرفی محصول جدید

۵. اعلام حراجی های فصلی

 قابلیت های کلی ابزارهای تبلیغاتی

۱ . افزایش فروش محصولات

۲ . آموزش و آگاهی مشتریان

۳ . دادن فرصت اولین امتحان محصول

۴ . ایجاد ازدحام و ترافیک در اطراف قفسه و استند

۵ . تغییر سلیقه خرید از یک محصول  به محصول دیگر

۶ . شرح محصول و ویژگی های آن به بهترین شکل

۷ . ترغیب خریدار به خرید بدون برنامه ریزی قبلی

۸ . ترغیب خریدار به خرید سایر محصولات آن برند

۹ . سرگرم کردن مشتری و ثبت برند در ذهن او

تغییر مسیر خرید توسط استند

تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که ۶۶ درصد تصمیم های خرید در فروشگاه صورت می گیرد. جالب است بدانیم که ۵۳ درصد این خریدها، احساسی هستند.

هدف اصلی استند این است که مشتری لحظه ای توقف کند. گاهی این توقف برای شروع فرآیند خرید کافی است. این زمان کوتاه برای جلب توجه مشتری نیاز است. بنابراین اولین موضوعی که در مورد ابزارهای تبلیغاتی باید به آن توجه کرد، جلب توجه آنی مشتری است.

پس از جلب توجه مشتری، معرفی ویژگی های برند و محصول وظیفه بعدی این استندها می باشد. یک استند باید آنقدر جذاب و تاثیرگذار باشد که به مشتری ایست کامل بدهد و بعد از این مرحله او را قانع به خرید کند.استند فروشگاهی، استند دسر شکلاتی، استند مغاره

آنچه که نباید فراموش کنیم

ابزارهای تبلیغاتی درون فروشگاهی هم مانند سایر امکانات تبلیغاتی هر روزه جدیدتر می شوند. بنابراین این موضوع رو در نظر داشته باشید که آن ها را در طولانی مدت به حال خود رها نکنید. استفاده از تکنولوژی های جدید و به روز رسانی این ابزار امری اجتناب ناپذیر است.

در دنیای امروز که از هر محصول انواع برندها وجود دارد و تقریباً تمام این محصولات در کیفیتی مشابه و خوب، راهی بازار می‌شوند، رقابت کار پیچیده و دشواری است. به کارگیری خلاقیت و تنوع می‌تواند تا حد زیادی در این زمینه کمک کنند.

خلاقیت عنصر مهم فعالیت‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی درون فروشگاهی است. مثلاً در زمینه تخفیفات کاهش قیمت یا موارد اصطلاحاً «یکی بخر، دو تا ببر» مسأله ای تکراری شده ولی باز هم دیده می‌شود و نتیجه آن عدم اثربخشی این تبلیغات می باشد. پس تا آنجا که می‌توان باید برای این تبلیغات خلاقیت به خرج داد و امکان خرید مشتری را بالا برد. به ویژه در مورد محصولات تند مصرف تصمیمات معمولاً آنی هستند. ایجاد خلاقیت در این محصولات به دلیل سریع تکراری شدن آن البته پیچیده و دشوار است.

علاوه بر خلاقیت، توجه به علم روانشناسی نیز در تمامی موارد برای تحلیل رفتار مشتریان، موضوعی است که هرگز فراموش نمی شود.

استند باطری، استند فروشگاهی، استند مغازه، خلاقیت در استند

 

با تیم خلاق فیت در طراحی و تولید استند نمایش محصولات خود در ارتباط باشید.