ویژگی های یک استند محصول اثربخش

5ویژگی یک استند خوب

هر روزه شما با انتخاب های متعددی بمباران می شوید. حتی یک کارگر ساده فروشگاه مواد غذایی هم می داند که بازار چگونه با هزاران برند مختلف در حوزه‌های مختلف پوشیده شده است.

بنابر‌این شما چگونه می تواند مشتریان خود را ترغیب کنید تا از میان محصولات فراوان رقبا محصول شما را خریداری کنند. یک سخن قدیمی وجود دارد که می گوید مردم کتاب را هم از روی جلد آن می خرند. حال جلد محصول شما چیست؟این جلد می تواند همان استندی باشد که در انتهای راهروی فروشگاه برای نمایش محصول شما موجود است.

در مجموعه فیت ما همواره سعی می کنیم شما را از جنبه های مختلف طراحی و تولید استند آگاه سازیم و ۵ عاملی که در تأثیرگذاری استند مهم هستند را برای شما بیان کنیم.

۱. صفحه نمایش استند شما باید برند شما را بیشتر و بیشتر تقویت کند. رنگ استند بسیار و بسیار تأثیرگذار است. قرمزی برند کوکاکولا و زردی برند مک دونالد از فاصله های بسیار دور قابل تشخیص است. به عنوان مثال رنگ استند می تواند به رنگ لوگوی شما مرتبط باشد.

۲. استند شما برای اثربخشی بیشتر در فضای قابل دسترسی باید قرار گیرد. آیا  استند شما در یک سوپرمارکت قرار خواهد گرفت یا بخشی از یک کیوسک بزرگ در یک فروشگاه است و یا در روی پیشخوان قرار می‌گیرد و یا اینکه به گونه ای است که پیام خوش آمد گویی به مشتریان دارد. برای تمام این موارد سناریوی جداگانه ای وجود دارد که طرح استند شما را تعیین می کند. به عنوان مثال اگر استند شما کوچک باشد و در یک فروشگاه کوچک  در بین شلوغی و بی نظمی فروشگاه قرار بگیرد، این باعث می شود که مردم استندهای شما را نادیده بگیرند و یا حتی نتیجه بالعکسی از آن حاصل شود.

۳. استند شما باید احساسات افراد را برانگیزد. یک استند خوب مشتریان را ترغیب به خرید محصولات می کند. در یک استند خوب نمونه ها و محصولات به راحتی در دسترس مشتریان است تا بتوانند آن ها را برداشته، لمس و انتخاب کنند. تصاویر نصب شده بر روی استند باید به گونه ای باشد که برای مشتری کاملاً حس بعد از خرید و استفاده از محصول در ذهنش تداعی شود.

۴. حتماً و حتماً استند شما سفارشی ساخته شود. مطمئناً شما میتوانید یک استند آماده را ارزانتر و سریعتر از بازار تهیه کنید؛ اما به این نکته توجه کنید که چنانچه استند شما سفارشی باشد ، دیگر این یک ابزار قدرت در نزد شما است و چرا که رقبای شما هم هر یک ابزار قدرتی در نزد خود دارند.

۵. نور پردازی در استند را فراموش نکنید. اگر مشتری نتواند محصولات شما را به وضوح ببیند، نمی‌تواند در مورد آن ها تصمیمی بگیرد.در نورپردازی استفاده از LEDها را در نظر داشته باشید چراکه نسبت به سایر چراغ ها انرژی بیشتری دارند، بسیار بادوام هستند، از نظر اقتصادی مقرون به‌صرفه هستند، گرمای کمتری دارند و در محیط خارجی عملکرد بهتری دارند.